Câte parole ai uitat anul ăsta? Mai ții minte parola aia cu numele câinelui și anul în care ai absolvit? Nici noi. Gândește-te câte aplicații folosim la muncă și în viața personală într-o zi obișnuită: e-mail, Teams, ERP, CRM, rețele de socializare, servicii cloud și platforme interne. Și toate îți cer... autentificare. Dacă le pui cap la cap, nu e atât de greu să ajungi la 100 de parole.
Iar când inevitabil mai uiți câte una, începe „dansul” resetării. Un sondaj realizat de ExpressVPN arată că, în medie, petrecem 3 minute și 46 de secunde de fiecare dată când trebuie să ne resetăm o parolă. Nu pare mult, dar se adună. De fapt, un alt studiu realizat de Openwave Mobility, spunea că americanii și britanicii ajung să piardă cam 11-12 zile din viață doar încercând să-și amintească sau să-și recupereze parolele uitate.
Autentificarea e cheia, dar ce-ar fi dacă această cheie ar funcționa peste tot, fără stres și fără să o poți pierde? Și cum ar fi dacă gestionarea identității și a accesului ar fi simplificată și unificată? Aici intră în scenă Microsoft Entra ID, care chiar asta livrează. Dar nu se oprește aici.
Microsoft Entra ID - un singur cont, toate aplicațiile, zero stres, zero timp pierdut
Microsoft Entra ID (fostul Azure Active Directory) e ca un portar digital care îți păstrează angajații în siguranță și le face în același timp viața mai ușoară. Cu această soluție cloud de gestionare a identității și accesului (Identity and Access Management – IAM), oamenii din echipa ta se pot conecta la toate aplicațiile de care au nevoie – fie că e vorba de Microsoft 365, aplicații cloud, intranetul companiei sau alte aplicații interne – de oriunde și de pe orice dispozitiv, în mod securizat.
Cum funcționează și cum îl poți folosi, chiar de azi? 5 funcționalități pe care merită să le știi:
Portalurile de self-service pentru angajați
Știai că până la jumătate dintre solicitările primite de echipele help‑desk IT vizează doar resetarea parolelor? Asta spun datele Gartner, citate de Bloomberg.
Ca să nu mai sune deci toată lumea la help desk pentru orice mică problemă legată de autentificare, Entra ID pune la dispoziție mai multe portaluri self-service pentru angajați. De exemplu, în My Apps găsești și gestionezi toate aplicațiile la care ai acces, pe care le poți deschide rapid cu un singur login, adică fără să te loghezi de fiecare dată separat. În My Account, portalul tău personal pentru gestionarea identității, poți să-ți schimbi parola, să actualizezi datele de contact și să ai grijă ca totul să fie securizat.
My Sign-ins îți arată istoricul logărilor tale și te ajută să raportezi orice activitate suspectă, pe când My Access îți oferă controlul asupra accesului la aplicații și servicii – poți cere sau gestiona permisiuni pentru tine sau invitații tăi, astfel încât toată lumea să aibă exact nivelul de acces de care are nevoie.
Mii de aplicații sunt deja integrate
Galeria de aplicații Microsoft Entra este o colecție care include mii de aplicații SaaS deja integrate cu Entra ID, care îți permit să activezi rapid autentificarea unică (SSO) și provizionarea automată a utilizatorilor. Ce înseamnă asta pentru tine? Pe scurt, galeria îți permite să conectezi în siguranță aplicațiile tale cloud preferate la Entra ID, în doar câteva clickuri:
Cum arată licențiere?
Pentru Microsoft Entra ai la dispoziție următoarele 3 variante:
Siguranța digitală nu trebuie să fie complicată. PRAS, partener Microsoft pentru serviciile cloud, te ajută să simplifici munca angajaților, adminilor și dezvoltatorilor. Contactează-ne și hai să găsim soluția perfectă pentru organizația ta.