Atunci când discutăm utilitatea unui contract de mentenanță cu potențialii clienți, numeroși manageri oscilează între a reduce la minimum „răul necesar“ și refuzurile argumentate cu „Las' că merge ș-așa!“.

Ambele poziții sunt perdante pe termen lung, însă puțini interlocutori sunt dispuși să accepte fără argumente un astfel de adevăr incomod. Motiv pentru care ne-am hotărât să „inventariem“ succint principalele motive pentru care mentenanța soluțiilor hardware și software reprezintă o necesitate evidentă pentru orice companie.

1. Riscuri de securitate

Vulnerabilitățile cunoscute ale soluțiilor software, dar și ale celor hardware reprezintă cel mai utilizat mod prin care hackerii își propagă amenințările. În 2015, un studiu realizat global arăta că 92% dintre echipamentele conectate la Internet aveau vulnerabilități cunoscute (în medie, aproximativ 26 de vulnerabilități/echipament).

Situația nu s-a schimbat în bine în ultimii patru ani!
Dați o căutare după Meltdown și Spectre și o să descoperiți că, mai nou, au apărut și vulnerabilități la nivel de procesor. Care datează din 1995!
Nici router-ele, switch-urile și firewall-urile pe care le utilizați în companie nu se simt mai bine. Lucru confirmat de Departamentul pentru Securitate Internă al Statelor Unite, FBI și Centrul Național de Securitate Cibernetică din Marea Britanie și de CERT-RO.
Și ce este mai grav e că nici patch-urile nu funcționează întotdeauna – peste 80% din actualizările pentru remedierea problemelor de securitate ale router-elor eșuează. („New study finds 5 of every 6 routers are inadequately updated for security flaws“)

Credeți că aplicațiile sunt scutite de probleme? Va înșelați, nici o soluție nu este mai presus de vulnerabilitate! De la Chrome, Adobe Flash, WinRAR și Word Press până la soluțiile enterprise de la Microsoft, Oracle sau Cisco, hackerii nu iartă pe nimeni.

Actualizările de firmware, sisteme de operare și soluții și aplicarea de patch-uri reprezintă doar vârful aisbergului de probleme cu care vă confruntați. În „adâncurile“ companiei dvs. se ascund însă lucruri mult mai terifiante – porturi pe servere de producție rămase deschise, date de logare stocate în fișiere publice, chei de criptare rătăcite, soluții hardware și software aflate la sfârșitul ciclului de viață și care nu mai dispun de actualizări, sisteme de back-up disfuncționale ș.a.m.d.

2. Creșteri de eficiență

Managerii care consideră mentenanța drept o simplă poliță de asigurare merg pe ideea că nu își demonstrează utilitatea decât în cazul în care un echipament se defectează sau apar disfuncționalități la nivelul unei aplicații.

Este un raționament eronat, care are la bază înțelegerea limitată a ceea ce reprezintă cu adevărat mentenanța. Da, există o componentă reactivă, de remediere a problemelor apărute – pe care o asigură și vendorii de soluții și echipamente –, însă aceasta este doar una dintre „atribuțiile“ mentenanței.

Un furnizor de servicii de mentenanță își asumă roluri mult mai complexe:

  • modifică și adaptează sistemele hardware și software la schimbările care apar în business
  • optimizează sistemele astfel încât să asigure obținerea unor performanţe superioare;
  • gestionează echipamentele pe întreg ciclul de viaţă şi caută soluții optime de reutilizare/rentabilizare a acestora;
  • previne posibilele probleme prin depistarea în timp util a erorilor de configurare și a vulnerabilităților.

3. Economii și câștiguri

Dacă tragem linie și adunăm, toate aceste acțiuni realizate într-un mod proactiv generează câștiguri concrete prin:

  • diminuarea riscului de downtime;
  • îmbunătățirea nivelului de securitate și disponibilitate;
  • creșterea duratei de viață și a eficienței utilizării soluțiilor și echipamentelor.

Puține companii dețin însă intern abilitățile necesare pentru a obține aceste beneficii. De aceea, „recursul“ la un furnizor specializat în servicii de mentenanță este justificat prin competențele multivendor pe care acesta le are. Dar mai ales de experiența reală acumulată care îi permite să garanteze contractual timpii de intervenție și calitatea serviciilor furnizate. Lucruri pe care niciun departament IT intern nu și le asumă de bună voie.

Dacă vreți să aflați și alte beneficii ale unui contract de mentenanță IT cu PRAS ne puteți contacta.