Mentenanța IT este vitală pentru orice companie modernă deoarece ajută la buna funcționare a echipamentelor (servere, stocare, rețea) a aplicațiilor și serviciilor cloud și asigură protecția datelor. Pe de altă parte, lipsa experților și a resurselor pentru o mentenanța IT corectă și continuă poate paraliza o afacere. Aici intervine asistența tehnică externalizată, care, în funcție de cerințe, oferă două soluții companiilor: fie optează pentru suportul IT de la distanță, fie se bazează pe un specialist în locație. Companiile care au nevoie de timp de răspuns mai rapid și intervenții directe, bazate pe înțelegerea specificului infrastructurii IT interne, pot alege serviciul „Expert IT in-house”, de la Pras.
Pras consideră că un expert IT in-house este cea mai bună alegere pentru companiile care dețin o infrastructură IT proprie și au un nivel de digitalizare peste medie. Un expert IT în locație va înțelege mult mai bine specificul și problematicile companiei, va asigura o mentenanță constantă și va identifica mult mai rapid soluțiile necesare. Astfel, va putea interveni prompt și eficient pentru rezolvarea oricărei situații. Pachetul Expert IT in-house oferă mentenanță on-premises 8 ore/zi, 5 zile/săptămână, drept urmare, specialistul Pras va lucra îndeaproape cu echipa beneficiarului părțile interesate pentru a le înțelege mai bine nevoile, așteptările și feedback-ul, le va oferi asistență, instruire și depanare în timp util.
Să explorăm împreună caracteristicile și alte avantaje ale acestui serviciu.
Serviciul „Expert IT in-house”, ideal pentru organizațiile de dimensiuni medii și mari
Suportul IT externalizat de tip in-house li se adresează în principal întreprinderilor de dimensiuni medii și mari, care au nevoie de control maxim asupra operațiunilor IT, dar nu dispun de resursele sau expertiza necesară pentru a gestiona complet (inclusiv recrutare, formare etc.) un departament IT intern. Un aspect important, mai ales dacă ținem cont de faptul că, potrivit McKinsey, 87% dintre companii se confruntă deja sau anticipează un deficit de competențe. Drept urmare, este o opțiune ideală inclusiv pentru companiile care caută o soluție intermediară între suportul IT intern și cel complet externalizat.
Totodată, este o soluție avantajoasă pentru organizațiile care operează în industrii cu cerințe specifice de securitate și conformitate, unde controlul direct și prompt al operațiunilor IT este esențial. Fiind totuși un serviciu externalizat, va fi soluția potrivită și pentru companiile care au proiecte temporare sau care operează în industrii cu cerințe fluctuante. Acestea au nevoie în același timp de flexibilitatea și scalabilitatea externalizării, dar și de timpul de răspuns rapid al unui specialist intern – totul, fără a angaja personal permanent pentru accesarea competențelor tehnice avansate.
Când ai nevoie de un specialist IT in-house
Ai nevoie de un expert IT in-house dacă afacerea ta operează într-un domeniu în care dependența de tehnologie și digitalizare este ridicată, iar infrastructura IT este relativ complexă. (echipamente, aplicații, servicii cloud). Un expert IT in-house, este util acolo unde utilizatorii și clienții se bazează mult pe aplicațiile de business (facturare, programări, plasare comenzi, livrare etc). De asemenea, în sectoarele cu cerințe specifice de securitate și confidențialitate induse de GPDR sau alte reglementări. Dacă afacerea ta depinde de timpii de răspuns rapid și de funcționarea fără probleme a sistemelor iar orice întrerupere a activității generează nemulțumire în rândul angajaților și clienților, expertul in-house va oferi suportul imediat și soluții rapide la orice probleme tehnice vei întâmpina.
Specialistul in-house este esențial și în industrii în care sunt folosite numeroase sisteme, aplicații și platforme tehnologice (producție, transport, logistică) și unde există nevoia constantă de integrare și interoperabilitate. Un expert IT on-premises ajută compania în proiecte de implementare sau integrare, existând posibilitatea selectării unor anumite competențe. Acesta poate colabora cu furnizori externi de hardware și software pentru a fluidiza derularea unui proiect, pentru care beneficiarul final nu are competențe sau resurse proprii.
Ce avantaje oferă contractarea unui specialist IT in-house
Mentenanța IT on-premises combină avantajele unui expert IT intern cu flexibilitatea externalizării. Expertul in-house asigură flexibilitate în adaptarea infrastructurii IT, gestionarea eficientă a proiectelor, suport dedicat și personalizat pentru angajați, dar și identificarea facilă a noilor tehnologii potrivite cu caracterul afacerii. În plus, conformitatea cu reglementările se simplifică, iar costurile devin 100% previzibile. Statistica confirmă această informație. Potrivit unei analize Deloitte, 63% dintre întreprinderi aleg externalizarea serviciilor IT cu scopul de a-și reduce costurile.
Specialistul on-premises elimină dependența de alți furnizori, îmbunătățește performanța operațională a afacerii tale și înțelege cerințele ale companiei aproape la fel ca un angajat intern, dezvoltând relații de încredere cu alte departamente. El gestionează eficient echipamentele IT, îmbunătățește experiența utilizatorilor, asigură transparență și comunicare în cadrul echipei și reduce riscurile de securitate. La nevoie, va putea escalada ușor către echipa Pras situațiile care necesită competențe superioare.
Nu în ultimul rând, ajută la creșterea nivelului de control și la reducerea costurilor. Înțelegând specificul companiei va permite adaptarea achizițiilor de tehnologii digitale în funcție de nevoi, priorități și buget. Timpii de răspuns și soluționare ai unor probleme vor fi mai mici, iar mulțumirea utilizatorilor ridicată. Totodată, orice sarcină de training sau certificare a acestui expert este în sarcina furnizorului de servicii, care va asigura și continuitatea pe durata concediilor.
Ai nevoie de un suport IT robust pentru a susține succesul afacerii, iar alegerea unui expert IT in-house poate fi o decizie strategică inteligentă. Pras oferă pachete de mentenanță IT gândite după nevoile tale: dimensiune companie, domeniu de activitate, nivel de digitalizare, obiective de business. Contactează-ne pentru o discuție concretă.